απεργία μεχρι τη σύνταξη…

 

Τα παρακάτω κείμενα είναι μια συρραφή που έγινε από αναρτήσεις του blog Με Αφορμή.

Είναι οι πολύτιμες μαρτυριές του Dan Tue, συνδικαλιστή σε διυλιστήριο της Γαλλίας, εν μέσω των απεργιακών κινητοποιήσεων που συγκλονίζουν τη χώρα . Πρόκειται για τρία κείμενα που έχουν φτάσει στα χέρια τους, όπως αναφέρουν και οι συντελεστές του Με Αφορμή, με διαφορά κάποιων ωρών τις τελευταίες μέρες.

Τα αναδημοσιεύω αναπαράγοντας και την παρουσίαση τους:

Δημοσιεύουμε και αυτά τα κείμενα, τα οποία αποτελούν αποτελούν συγκλονιστικές μαρτυρίες της κατάστασης που επικρατεί στη Γαλλία, της δυναμικής του κινήματος, της έκτασής του και των προβληματισμών που αναπτύσσονται μεταξύ των αγωνιστών.

Jaquou Utopie

 

Αυτό που μοιάζει απίστευτο είναι  ότι (…) μια ηχηρή πλειοψηφία 71% του πληθυσμού εγκρίνει την απεργία

Είμαι εξαντλημένος.

Έχω περάσει τις τελευταίες τρεις ημέρες πηγαίνοντας από μπλόκο σε μπλόκο, μαζί με εκπαιδευτικούς, εργαζόμενους σιδηροδρόμου, οδηγούς φορτηγών, νοσοκόμες, κλπ. Μέχρι τώρα, στα διυλιστήρια, έχουμε κατορθώσει να διατηρήσουμε εντελώς κλειστή τη δεξαμενή πετρελαίου Arnages από τις 4 το πρωί της Παρασκευής! Το αποτέλεσμα είναι να κλείσουν όλα τα πρατήρια καυσίμων σε ακτίνα 70 χιλιομέτρων, επειδή ξέμειναν από καύσιμα.

Κοιμήθηκα 4 ώρες το βράδυ της Παρασκευής, 6 ώρες το Σάββατο, 2 τη Δευτέρα…

Σήμερα, προσκαλέσαμε το μεγαλύτερο σωματείο των δασκάλων να απευθύνει έκκληση σε όλους του απεργούς εκπαιδευτικούς να έρθουν και να βοηθήσουν στο μπλοκάρισμα όλων των υπόλοιπων δεξαμενών καυσίμων.

Η αστυνομία δεν μπορεί να παρέμβει, επειδή οι οδηγοί φορτηγών έχουν δημιουργήσει μπλόκα στις μεγάλες οδικές αρτηρίες που οδηγούν στη δεξαμενή πετρελαίου.

Αυτό που μοιάζει απίστευτο είναι ότι, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει διαθέσιμο πετρέλαιο, και ως εκ τούτου οι άνθρωποι είναι αποκλεισμένοι στα σπίτια τους, μια ηχηρή πλειοψηφία 71% του πληθυσμού εγκρίνει την απεργία (σύμφωνα σημερινές δημοσκοπήσεις).

Το κίνημα αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον για μια ακόμη εβδομάδα. Πέρασα όλο το βράδυ της Κυριακής με εργαζόμενους στις μεταφορές (σιδηροδρομικούς και φορτηγατζήδες) παίζοντας χαρτιά και πίνοντας μπύρα. Είχε αρκετό κρύο (2 ° C), γύρω στις 4 το πρωί, αλλά οι σιδηροδρομικοί είχαν φέρει αρκετές ξύλινες παλέτες και ανάψαμε μια μεγάλη φωτιά.

Οι εργαζόμενοι από το γειτονικό εργοστάσιο της Renault έφεραν κροτίδες και περάσαμε τις πρώτες πρωινές ώρες ανάβοντάς τες. Οι εργαζόμενοι είναι αποφασισμένοι να αγωνιστούν μέχρι τέλους. Εργαζόμενοι που επέλεξαν να μην προχωρήσουν σε απεργία ενθαρρύνονται να δωρίσουν μέρος του μισθού τους στους εργαζόμενους των πιο «στρατηγικών» τομέων, ιδιαίτερα του διυλιστηρίου DONGES.

Προσωπικά, αυτή είναι η 6η απεργιακή μου ημέρα. Η απεργία είναι αορίστου χρόνου που μπορεί να μην είναι ο καλύτερος τρόπος για να προχωρήσουν τα πράγματα, ωστόσο συμφωνούν όλοι ότι με “εκ περιτροπής” απεργίες (15% του εργατικού δυναμικού σε απεργία την κάθε δεδομένη ημέρα) θα μπορέσουμε να αντέξουμε περισσότερο.

Η υποστήριξη από τους «απλούς ανθρώπους» είναι εκπληκτική. Όταν δημιουργούμε μπλόκα σε αυτοκινητόδρομο, οι οδηγοί συχνά φωνάζουν συνθήματα για να μας στηρίξουν, μας δίνουν χρήματα, καθημερινές εφημερίδες, έστω και αν τους κρατάμε αποκλεισμένους στα αυτοκίνητά τους.

Έχω αποφασίσει να παραμείνω στην απεργία για τρεις ακόμη ημέρες, αλλά και να περνάω περισσότερο χρόνο με την οικογένειά μου, κάτι που και το Σωματείο συμβουλεύει. Μερικοί σύντροφοι έχουν περάσει 4 ημέρες χωρίς να πάνε σπίτια τους και το Σωματείο ανησυχεί ότι αυτό μπορεί να προκαλέσει οικογενειακά προβλήματα με τις συζύγους, που είναι υποχρεωμένες να φροντίσουν τα παιδιά, κάτι το οποίο θα υπονόμευε την αποφασιστικότητά μας.

Και τα 12 γαλλικά διυλιστήρια πετρελαίου βρίσκονται σε απεργία μέχρι την επόμενη Παρασκευή. Πολλές δεξαμενές είναι μπλοκαρισμένες. Οι μισοί σιδηροδρομικοί σταθμοί (συμπεριλαμβανομένων των μεγαλύτερων) είναι κλειστοί. Φορτηγατζήδες έχουν αποκλείσει τους δρόμους που οδηγούν στις κύριες παραγωγικές περιοχές, και εργοστάσια δεν μπορούν να λειτουργήσουν λόγω έλλειψης πρώτων υλών (δεν έχουν αποθέματα υλικών επειδή η αποθήκευση κοστίζει χρήματα).

Σε κάθε περίπτωση, η διάθεση των εργαζομένων είναι απερίγραπτη. Οι εργαζόμενοι από όλους τους τομείς της οικονομίας είναι ενωμένοι και αποφασισμένοι, και για πρώτη φορά, πολλοί εργαζόμενοι μπορούν να συνομιλήσουν με άλλους εργαζόμενους που απασχολούνται σε άλλους κλάδους, γνωρίζοντας ότι μοιράζονται ένα κοινό στόχο.

Το μόνο πρόβλημα είναι ότι θα είναι δύσκολο, πολύ δύσκολο, να επιστρέψουμε στη δουλειά. Αλλά χάρη στην κυβέρνηση, οι άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να παραμείνουν στην απεργία μέχρι την επόμενη εβδομάδα. Τότε θα δούμε.

Πρόκειται για μια γενική απεργία και πολλοί απλοί εργαζόμενοι, με τους οποίους έχω μιλήσει, είναι αποφασισμένοι να μην επιστρέψουν στην εργασία τους μέχρι το όριο συνταξιοδότησης να επανέλθει στα 60 χρόνια.

Ο θυμός και η απογοήτευση προχωρούν πολύ βαθιά…

 

Διαδηλώνοντας στο Παλιό Λιμάνι της Μασσαλίας...

Τα καλά νέα: οι δεξαμενές πετρελαίου στο Donges κοντά στη Nantes, είναι και πάλι αποκλεισμένες από 500 απεργούς, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι λιμενεργάτες, εργάτες των σιδηροδρόμων, εκπαιδευτικοί και εργάτες του κοντινού διυλιστηρίου του Donges. Μια ακόμα δεξαμενή καυσίμων έχει αποκλειστεί κοντά στη Dunkirk.

Πιο καλά νέα: σύμφωνα με τις εταιρείες σιδηροδρόμων, λιγότερο από το 10% των εμπορευματικών αμαξοστοιχιών έφθασαν στον προορισμό τους αυτή την εβδομάδα. «Αυτό αντιστοιχεί σε ουσιαστικές απώλειες για τους σιδηροδρόμους και τους πελάτες τους».

Αλλά η Γαλλία άρχισε να εισάγει καθαρή βενζίνη από γειτονικές χώρες. Καθώς και ηλεκτρισμό, για να αντισταθμίσει τη μείωση 20.000 MW στην ηλεκτρική παραγωγή που οφείλεται τόσο στις απεργίες, όσο και στα προβλήματα συντήρησης των δύο πυρηνικών σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Στην πόλη μου, οι 700 ΜΑΤατζήδες, στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και μια ομάδα SWAT, εξακολουθούν να φρουρούν τις δεξαμενές πετρελαίου και έχουν επίσης επεκταθεί και στο διπλανό σταθμό του τρένου, για να εμποδίσουν τους εργαζόμενους των σιδηροδρόμων να περάσουν τις σιδηρογραμμές για να φτάσουν στις δεξαμενές.

Αύριο, πέντε ομάδες θα μπλοκάρουν τους δρόμους σε διάφορα καταστήματα και βιομηχανικές ζώνες από τις τέσσερις το πρωί και μετά, για να δοκιμάσουν να τραβήξουν τα ΜΑΤ μακριά από την Z.I.S. Τα περισσότερα από τα τοπικά συνδικάτα, έχουν καλέσει τα μέλη τους να συμμετάσχουν σ’ αυτούς τους αποκλεισμούς και επιπλέον περιμένουμε και τη συμμετοχή 2000 περίπου φοιτητών.

Τα άσχημα νέα: ο στρατός έχει κληθεί να μαζέψει τα σκουπίδια στη Μασσαλία και το Σεντ Ετιέν. Δεν σας κοροϊδεύω!

Τέλος πάντων, πολλοί εργαζόμενοι συμφωνούν στην καθιέρωση μιας Γενικής Συνέλευσης όλων των απεργών από κάθε βιομηχανία στις 12:00 η ώρα περίπου κάθε μέρα, για να αποφασίζονται συλλογικά τα θέματα στρατηγικής και τακτικής. Συμφωνούν επίσης οι ηγέτες κάποιων τοπικών σωματείων. Άλλοι όμως είναι αρκετά επιφυλακτικοί και λένε ότι είναι καλύτερο να διατηρηθεί η επαφή μέσω ενός «άτυπου, δικτύου κινητών τηλεφώνων συντρόφων» (αυτό σημαίνει, με ανθρώπους που γνωρίζουν από άλλα σωματεία).

Και ναι, πρέπει πραγματικά να αρχίσουμε να μιλάμε για τις λογικές συνέπειες του τι έχουμε κάνει κατά τη διάρκεια των τελευταίων έξι ημερών, αρνούμενοι να υπακούσουμε και παλεύοντας ενεργά ενάντια στην κυβέρνηση και τα αφεντικά. Παρά το γεγονός ότι όλοι λένε ότι η κυβέρνηση που υποστηρίζει την αστική τάξη είναι παράνομη, λίγοι είναι στην πραγματικότητα αυτοί που λένε οι εργάτες «πρέπει» να αρχίσουν να κάνουν βήματα προς την κατεύθυνση της διαχείρισης των πραγμάτων από τους ίδιους. Προς το παρόν ο στόχος είναι να αναγκαστεί ο Σαρκοζί να υποχωρήσει και όμως όλοι ξέρουμε ότι ο θυμός και η απογοήτευση που τροφοδοτούν αυτή την απεργία προχωράνε πολύ βαθύτερα από μια απλή πολιτική άσκηση επί χάρτου.

Ο.Κ…. μείνετε μακριά από τα κρεβάτια σας.

Γαλλία: «…Το παιχνίδι δεν τέλειωσε ακόμα. Σε καμιά περίπτωση»

 

ΠΡΟΣΟΧΗ! Ο μπαμπάς έκανε τον Μάη του '68

Το βασικό πρόβλημα είναι η έλλειψη εργατικών επιτροπών. Ακόμα κι αν τοπικά οι απεργοί συντονίζουν τις δραστηριότητές τους, πολλές στρατηγικές αποφάσεις λαμβάνονται από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.

Αλλά πολλοί εργαζόμενοι, στους οποίους συμπεριλαμβάνομαι και εγώ, πιέζουμε για να παίρνονται αποφάσεις με τη συμμετοχή όλων των εργαζομένων στο Δήμο, μέσα από γενικές συνελεύσεις, που μετά θα περνάνε από τα τοπικά συνδικάτα.

Αλλά αυτός ο τρόπος αντιμετώπισης της κατάστασης δεν ενθαρρύνεται από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, οι ηγεσίες των οποίων πολλές φορές αποτελούνται από μέλη του ΚΚ, του Αριστερού Κόμματος, του Σοσιαλιστικού Κόμματος ή του NPA.

Το NPA έχει συντονίσει πολλά πράγματα μεταξύ των διάφορων τομέων, και έχει παίξει σημαντικό ρόλο στο να τραβήξει διάφορους κλάδους στην απεργία. Αλλά, και πάλι, μια σύσκεψη με τη συμμετοχή κομματικών μελών των τοπικών συνδικάτων δεν είναι το ίδιο με μια εργατική επιτροπή.

Είμαι λίγο περισσότερο απαισιόδοξος μετά τις επισκέψεις μου χθες βράδυ.

Σήμερα το πρωί, στις 4:30 π.μ., 700 ΜΑΤατζήδες μας απώθησαν από τη δεξαμενή καυσίμων που αποκλείαμε από την Παρασκευή. Οι εργάτες της βραδινής βάρδιας από το γειτονικό εργοστάσιο της Renault όρμησαν έξω για να μας βοηθήσουν αλλά απωθήθηκαν από την αστυνομία και κλείστηκαν στο εργοστάσιο. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη προσπάθειες για να ξαναστηθούν οδοφράγματα, αλλά τα ΜΑΤ παίζουν μαζί μας τη «γάτα με το ποντίκι».

Μπλοκάρουμε ένα σημείο για δύο ώρες. Φτάνουν τα βαριά τεθωρακισμένα αυτοκίνητα. Εμείς διασκορπίζουμε και μπλοκάρουμε άλλο σημείο κ.λπ. Αρκετές ομάδες (που αποτελούνται από εργάτες των σιδηροδρόμων, εργάτες των τοπικών επιτροπών, οδηγούς φορτηγών, εργάτες στην ενέργεια, σπουδαστές, καθηγητές και εργάτες της αυτοκινητοβιομηχανίας) λειτουργούν με αυτόν τον τρόπο.

Το κλίμα είναι ακόμα υπό διαμόρφωση, αλλά είναι σκοτεινό.

Κυρίως επειδή όλοι οι αποκλεισμένοι δρόμοι που οδηγούν προς τις δεξαμενές καυσίμων στη Δυτική και Βόρεια Γαλλία, ανακαταλαμβάνονται ένας-ένας από τα ΜΑΤ.

Το Donges έχει «απελευθερωθεί», αλλά το Granvillers κρατάει ακόμα. Η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί ότι τα βενζινάδικα θα λειτουργούσαν κανονικά μέσα σε 5 ημέρες. Θα δούμε. Πόσο μάλλον που τα διυλιστήρια βρίσκονται ακόμη σε απεργία μέχρι και το Σάββατο. Μόλις φύγουν τα καύσιμα από τις δεξαμενές δεν θα τις ξαναγεμίσουν (αλλά οι δεξαμενές διαθέτουν καύσιμα για 15 μέρες)

Μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι νομίζω πως υπήρχαν λιγότεροι άνθρωποι στην απεργία σήμερα από ό,τι τις προηγούμενες μέρες. Αλλά ίσως αυτό να είναι πρόβλημα μόνο στον τομέα μου.

Και εάν ο αριθμός των απεργών μειώνεται, η αύξηση του ριζοσπαστισμού των υπόλοιπων θα αρκέσει για να συνεχίσει να δημιουργεί εμπόδιο στην οικονομία; Και ύστερα υπάρχει η ψηφοφορία στη Γερουσία αύριο. Αυτό θα οδηγήσει ορισμένα συνδικάτα (αλλά σε καμία περίπτωση όλα) να προσπαθήσουν να επιδιώξουν ένα συμβιβασμό με την κυβέρνηση (με διαπραγμάτευση εξ ονόματος ορισμένων βιομηχανιών για τις «Επικουρικές συντάξεις»).

Η ταξική συνείδηση έχει σφυρηλατηθεί και έχει γίνει αντιληπτό το μήνυμα ότι οι εργάτες μπορούν να επηρεάσουν σοβαρά τη λειτουργία της οικονομίας. Αλλά ενώ το 71% των ανθρώπων υποστηρίζουν την απεργία, η πλειοψηφία των εργατών εξακολουθεί ακόμα να πηγαίνει (ή προσπαθεί να πάει) για δουλειά. Οι απεργοί έχουν ενίοτε την αίσθηση ότι αγωνίζονται για λογαριασμό του πληθυσμού που δεν αντέχει οικονομικά να απεργήσει.

Ύστερα απ’ αυτά, το παιχνίδι δεν τέλειωσε ακόμα. Σε καμιά περίπτωση…

 

Την ευθύνη της μετάφρασης έχει ο Άγγελος Κ.

http://wp.me/pPn6Y-39i


Advertisements

8 thoughts on “απεργία μεχρι τη σύνταξη…

  1. Αυτοί οι κύριοι που βγάζουν σπυράκια με την λαϊκή αντιβία, που θεωρούν την έννοια της εργατικης εξουσία και επανάστασης παρωχημένη, που καλά καλά δεν αναγνωρίζουν ότι οι εργάτες υπάρχουν ως τάξη, που δεν τους πέρασε από το μυαλό τους ότι μπορεί να υπάρξει αντίδραση στα μέτρα του ΔΝΤ, ας κοιτάξουν καλά τι συμβαίνει στην Γαλλία
    Προσεχώς και εδώ

  2. Πόσο ζηλεύω τους Γάλλους !!! Άντε και στα δικά μας !! Καλά και επαναστατικά ξυπνητούρια νάχουμε !!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s