Freeday ποδηλατοβόλτα

Αθήνα 9 Ιούλη 2010

Στη γκρίζα πόλη του τσιμέντου
Στην πόλη των ανύπαρκτων ελεύθερων χώρων
Στην πόλη που κατοικούν τα ΙΧ και αλωνίζουν οι μεγαλέμποροί τους
Στην πόλη που οι μίζες γεννάνε τσιμέντο,
με μπάτσους προστάτες αυτών που κόβουν και καίνε τα δέντρα, εκατοντάδες ποδηλάτες καθε Παρασκευή βράδυ δίνουν το στίγμα τους, κόντρα στην εχθρική και επικίνδυνη για τα ποδήλατα πόλη, ανακαλύπτουν διαδρομές και με το τρόπο τους περνάνε το μήνυμα, ότι η ζωή στο τέλος θα νικήσει!

“Δεν εχουμε αρχηγους, ειμαστε μονο μια γελαστη παρεα συνοδοιπορων, που συνυπαρχουν αρμονικα στον δρομο ακολουθώντας μερικους απλους κανονες-και τιποτε αλλο! (=freeday)”

Το βίντεο απο το FREEDAY – ποδηλατοβόλτα στις 9 Ιούλη 2010

Από το κανάλι του Δημήτρη Ασπιώτη.

Η μουσική είναι του Γιάννη Αγγελάκα. (“Καλά που έγινα σπουδαίος και τρανός” {από το cd “από εδώ και πάνω”} και “χορός για έναν” {από το cd “Ο Χαμενος Τα Παίρνει Ολα”}
Βίντεο “on bicycle” και μοντάζ : Δημ. Ασπιώτης.
Πληροφορίες για τις επόμενες ποδηλατοβόλτες στο www.podilates.gr και στο φατσοβιβλίο.

Jaquou Utopie

http://wp.me/pPn6Y-1IB

Advertisements

21 thoughts on “Freeday ποδηλατοβόλτα

      1. χααχχααχχααχαχχααχχαχαχαχαχααχα

        βαλε και τις λακουβες στους κ\/\/λοδρομους μας.. 😛

      1. olo!! Vevaia den exei kai para polla parapanw apo aktines.. einai apo epoxh tou goethe :P.. alla ok tsoulaei!! Exei sa pazari kathe savato kai pas kai briskeis kati sakarakes me 10 kai 20 evra.. re gmto an emena berlino tha sou eferna an ta pernan sto aeroplano.. Twra apo Dresdh duskolo 😦

      2. αμα κανει μεχρι 20 ευρω.. να παω να δω τα αεροπλανικα εισητηρια.. (ή ακροβατικα).. μηπως συνολικα μου ερθει πιο οικονομικα..
        😀

        βασικα.. ενα που να διπλωνει πρεπει να παρω.. για να μπαινει και στο μετρό..

      3. α ρε, βερολινο mauerpark τις κυριακες, ποδηλατα με 10 και 20 ευρω, τι να λεμε τωρα!!!

        κουλα, εγω εχω ενα ποδηλατο παρατημενο σε μια αποθηκη στο βερολινο, αν κανεις τον κοπο και πας, δικο σου!! 18 ταχυτητες, μπλε ελεκτρικ!!!

      4. ε, αμα ειναι ελεκτρικ.. θα το φορτιζω.. και θα κανω το γυρο της Αττικης.. 😛

        στα υποψιν.. αμα με βγαλει ο δρομος της ξενιτιας στην αποθηkoula.. 😛

      5. 😀 Mia kouiratsa den exei tetoia kollhmata. Pws ein ta wanna be mondela pou pane me 20 ponto sta stena twn nhsiwn kai spane podia takounia giati theloun na deixnoun 2metra ta pswnia?? E kania sxesh!! To xw sou lew to xw :D.. Arkei na mhn exeis katsei esu prin giati h kitrinila apwthei thn mandam (emena dldis) :P:P

      6. Μην προσβάλλεις την ενδυματολογικές μου προτιμήσεις, αποτελούν στάση ζωής.
        (Εξαλλου αν γνωρίζατε την ανδρική γκαρνταρόμπα επαρκώς, θα ξέρατε ότι στο σημείο επαφής με την σέλα το ένδυμα δεν έχει κίτρινο χρώμα αλλά καφέ …)

      7. ωραια σταζει ζωης βρηκες…

        και ναι.. εχουμε προβλημα με τα χρωματα.. μη μας το χτυπας ετσι! 😛

  1. Και ναι μεν μπορεί να μην έχετε αρχηγους και να είστε μονο μια γελαστη παρεα συνοδοιπορων, αλλά υποθέτω έχετε προνοήσει για μια τιμητική θέση στον “πρώτο μεταξύ των ίσων”, στον “αλλάζω αλυσίδα εν κινήσει”, στον “αντιεξουσιαστη της εξουσίας”, στον άνθρωπο που έβαλε το ποδήλατο στη ζωή όλων μας. Εξάλου και αυτός μερικους απλους κανονες ακολουθεί:
    “Θα σας κάνω τη ζωή ποδήλατο”…

    1. η τιμητικη θεση.. ειναι η ανευ-σελας θεση του ΓΑΠοδηλατη..
      (ελεγε και για “ορθο-πεταλια”..)

      και μια αλυσιδα δωρο.. για να τη φοραει στο δαχτυλο!

  2. ααα, αυτο περασε.. πειτε το ρε παιδια κι ειχα αρχισει να το σκεφτομαι…
    ελα καλημερες…

  3. Πιστεύω ότι όλοι έχουμε παρατηρήσει ότι τα ποδήλατα στους δρόμους έχουν αυξηθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια.

    Απ’ όσο ξέρω ήταν το 2004-2005 που κάποιοι ξεκίνησαν να διαμαρτύρονται για την απαγόρευση της εισόδου των ποδηλάτων στον ΗΣΑΠ μετά το πέρας των ολυμπιακών αγώνων κάτι που ερχόταν σε αντίθεση με τα λεγόμενα της διοίκισης ότι τα ποδήλατα θα απαγορευτούν μόνο κατά τη διάρκεια των ΟΑ.

    Τα αιτήματα προχώρησαν και στη δυνατότητα να μπαίνουν ποδήλατα στο ΜΕΤΡΟ και σποραδικά σε άλλα θέματα όπως αιτήματα για την ύπαρξη ποδηλατόδρομων.
    Κάθε χρόνο γίνεται την άνοιξη η μεγάλη πανελλαδική ποδηλατοπορεία που μαζεύει 5-10 χιλιάδες ποδήλατα στην Αθήνα και ταυτόχρονα μεγάλες ποδηλατοπορείες σε πολλές πόλεις.
    Στη Θεσσαλονίκη επίσης έχουν γίνει και γυμνές ποδηλατοπορείες όπου οι ποδηλάτες “βγαίνουν από τα ρούχα τους”
    Αυτά περνούν ένα δυνατό μήνυμα στις εκάστοτε κυβερνήσεις και τις αντίστοιχες τοπικές αρχές των διάφορων πόλεων το οποίο δε χρειάζεται να διατυπωθεί με ένα κείμενο που θα έχει σφραγίδα. Το μήνυμα είναι: “Δεν πάει άλλο! Δώστε χώρο στο ποδήλατο!”

    Aυτό μπορεί λογικά να σημαίνει κατά σειρά προτεραιότητας:

    1. δίκτυα ποδηλατόδρομων στα κέντρα των πόλεων
    2. δυνατότητα εισόδου των ποδηλάτων στο ΜΕΤΡΟ, τα τραίνα και όποιους άλλους συρμούς απαγορεύεται
    3. δυνατότητα να παίρνεις το ποδήλατο σε λεωφορία, τρόλεϋ, ΚΤΕΛ κλπ
    4. παροχή ποδηλάτων για δημόσια δωρεάν χρήση
    5. ποδηλατόδρομοι που θα συνδέουν πόλεις και επαρχίες

    Παράλληλα με τις κινήσεις πολιτικού ακτιβισμού όπως αυτές που ανέφερα πιο πάνω άρχισαν να γίνονται διάφορες δράσεις όπου ουσιάστικά έχουν φτιάξει παράλληλα με το ποδηλατικό κίνημα μια ποδηλατική κουλτούρα.
    Έτσι είχαμε τα ποδηλατικά διήμερα, κυνήγι θησαυρού, μασκέ τις απόκριες όπου η φαντασία οργιάζει και οι ποδηλατοβόλτες όπως το Freeday που αναφέρεται στο άρθρο, αλλά και άλλα πολλά.
    Η αποκέντρωση αυτών των δράσεων έχουν οικειοποιήσει πολλές γειτονιές με το ποδήλατο, που πλέον δε θεωρείται απλά ένα συνήθειο της παιδικής ηλικίας.

    Ανεξαρτήτως αν το φαινόμενο να παίρνουν περισσότεροι ενήλικοι το ποδήλατο γίνεται για πολιτικό ακτιβισμό ή για χόμπυ κατά τη γνώμη μου έχει μία πολλαπλή σημασία για τα κοινωνικο-οικονομικο-πολιτικά θέματα.

    – Καταρχήν είναι ένα καθαρό-οικολογικό μέσο. Μεγάλο ποσοστό των ρύπων είτε στο φαινόμενο της υπερθέρμανσης του πλανήτη, είτε στη μόλυνση της ατμόσφαιρας στις πόλεις που θερίζει κόσμο προέρχεται από το στόλο των αυτοκινήτων.
    – Είναι ένα μέσο κοινωνικής απελευθέρωσης στο ενεργειακό κομμάτι, καθώς δεν εξαρτιέσαι από τα καύσιμα των καρτέλ.
    – είναι ένα μέσο που σε κάνει να βλέπεις τη γειτονιά και την πόλη σου υπό εντελώς άλλη σκοπιά, να τις γνωρίζεις καλύτερα, να παίρνουν ξαφνικά ζωή, με περισσότερη ποιότητα, μπαίνεις σε άλλους ρυθμούς, όλα γίνονται πιο ανθρώπινα. Αυτό μπορεί να επηρεάσει και την αρχιτεκτονική των ίδιων των πόλεων, να τους δώσει περισσότερο χρώμα, σημασίες κλπ
    – είναι ένα μέσο φτηνό και εύκολο για παραγωγή, απαλάσσεσαι από αυτοκινητοβιομηχανίες, δάνεια και χιλιαδυο που σου αρπάζουνε επι τη ευκαιρία.
    – είναι το πιο ασφαλές με την ύπαρξη ποδηλατόδρομων
    – είναι το πιο υγειές μέσο καθώς γυμνάζει, δίνει αντοχές, κυκλοφορεί το αίμα κλπ
    – συμπληρωματικά με την πόλη που ανέφερα νωρίτερα είναι και η επαφή που αποκτάς με τους ανθρώπους που συναντάς γύρω σου. Επηρεάζει δηλαδή ολόκληρη την κοινωνική συνοχή.
    – είναι ένας τρόπος να πολιτικοποιούνται περισσότεροι και να βλέπουμε μαζικές πρωτοβουλίες και δράσεις. Το να πάρει κάποιος το ποδήλατο είναι και πολιτική επιλογή που λίγο-πολύ σχετίζεται με αυτά που αναφέρθηκαν.
    Ακόμα και οι βόλτες με τα ποδήλατα που γίνονται με τέτοιο μαζικό τρόπο προσφέρουν την παιδεία της πρωτοβουλίας, της υπευθυνότητας, της συλλογικότητας, σε άτομα που δεν ήταν πριν εξοικειωμένα με αυτή.

  4. Δημοσια και (σχεδον) δωρεαν ποδηλατα υπηρχαν στη Βαρκελωνη μερικα χρονια πριν που την επισκεφθηκα (και θα υπαρχουν σαφως ακομη).

    Για την ακριβεια υπηρχαν χωροι σταθμεσης αναλογικα οπως μπορει να φανταστει κανεις σε αποσταση αναλογη με αυτη των στασεων ενος αστικου λεωφορειου (ή κατι παραπανω).
    Μικρα ποδηλατα σε ικανοποιητικο για τις αναγκες αριθμο, περιμεναν εκει. Οποιος ηθελε επαιρνε ενα και πηγαινε στον προορισμο του και το μονο που επρεπε να κανει ηταν να το αφησει επειτα στο σημειο σταθμευσης ποδηλατων που θα βρισκοταν κοντα στον τελικο του προορισμο.
    Ουτε αλυσιδες ουτε κλειδαριες. Επιπλεον ηταν ελαφρια και ευκολα μετακινουνταν απο γυναικες καθε ηλικιας σε σημεια που ισως χρειαζοταν να το μετακινησουν με τα χερια.
    Και απ’οσο με ειχαν ενημερωσει οταν ρωτησα, το κοστος για αυτα τα ποδηλατα, τη συντηρηση τους και τους χωρους σταθμευσης τους κοστιζε περιπου 25€ σε καθε πολιτη το χρονο. 25€ το χρονο! αυτο ηταν ολο.

    Φυσικα υπηρχαν και ιδιωτικα ποδηλατα αλλα τι πιο απλο απο το να βγαινεις απο το σπιτι σου να παιρνεις ενα ποδηλατο απο το δρομο και επειτα να το αφηνεις παλι εκει (απελευθερωση απο την ιδιοτικοτητα και κτητικοποιηση των πραγματων).

    😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s